طراحی لوگو


درباره فروشگاه
سلام به فروشگاه فایل من خوش آمدید
اگر مشکلی در خرید یا دانلود دارید از بخش تماس با ما مطرح فرمایید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.
موضوعات
کدهای ویژه
Powered By wada.ir

   توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ 70 ص

masoud 1393/07/05 دسته بندی : رشته‌های علوم تجربی و پزشکی 0

هدف از این پزوهش،توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود.جامعه اماری این پزوهش معلمان تربیت بدنی زن و مرد در مقاطع مختلف تحصیلی نیشابور در سال تحصیلی 84-1383بودند که 100 نفر بودند و همگي در تحقیق شرکت کردند. این پزوهش که از نوع  توصیفی  است  به شکل میدانی انجام گرفته است.ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه هرزبرگ بودکه به تمامی 100 نفر برای تکمیل ارایه شد که به 91 مورد ان پاسخ داده شد.از امارهای توصیفی و استنباطی برای توصیف و تحلیل داده ها استفاده گردید.نتایج نشان داد که در بین عوامل انگیزشی رشد فکری وارتقاء،قدردانی،پیشرفت،ماهیت مسوولیت ماهیت کار و موفقیت به ترتیب بیشترین اهمیت را در انگیزش شغلی معلمان دارند.در بین عوامل بهداشتی روابط ،حقوق و دستمزد،امنیت شغلی،شرایط کار،قوانین و مقررات و سرپرستی به ترتیب دارای بیشترین اهمیت هستند.اولویت بندی عوامل انگیزشی در معلمان زن و مرد به طورجداگانه نشان داد که در بین معلمان زن قدردانی،رشد فکری و ارتقاء،پیشرفت،ماهیت کار،ماهیت مسوولیت وموفقیت و درمعلمان مرد رشد فکری و ارتقاء،قدردانی،پیشرفت،ماهیت مسوولیت،موفقیت و ماهیت کار به ترتیب بیشترین اهمیت را دارند.همچنین اولویت بندی عوامل بهداشتی در معلمان تربیت بدنی زن و مرد نشان داد که در معلمان زن روابط ،شرایط کار،حقوق ودستمزد،امنیت شغلی،قوانین ومقررات و سرپرستی به ترتیب بیشترین اهمیت را در بین عوامل دارند.در معلمان مرد حقوق ،امنیت شغلی،شرایط کار،روابط ،قوانین و مقررات وسرپرستی به ترتیب اولویت قرار دارند.

در مورد مقایسه برخی عوامل جمعیت شناختی با عوامل انگیزشی،تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که فقط در مورد جنسیت با عوامل انگیزشی تفاوت معنی داری وجود دارد(05/0p <  ). در بقیه موارد مانند سطوح مختلف سنی ، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت تفاوت معنا داری مشاهده نگردید (05/0p ≥  ).

واژگان كليدي:

1ـ انگيزش شغلي 2ـ معلمان تربيت بدني 3ـ نظريه هرزبرگ

 

فهرست مطالب

عنـوان

صفحه

فصل اول: طرح تحقيق

مقدمه.................................................................................................................................................................. 2

بيان مساله......................................................................................................................................................... 3

ضرورت و اهميت تحقيق................................................................................................................................ 5

اهداف تحقيق..................................................................................................................................................... 6

فرضيه هاي تحقيق........................................................................................................................................... 7

پيش فرض هاي تحقيق.................................................................................................................................... 7

محدوديت هاي تحقيق..................................................................................................................................... 8

تعريف وازه ها.................................................................................................................................................. 8

                                

فصل دوم : ادبيات و پيشينه تحقيق

ادبيات تحقيق................................................................................................................................................ 11

نگرشهاي مديريت به انگيزش...................................................................................................................... 12

ـ رويكرد كلاسيك......................................................................................................................................... 12

ـ رويكرد نئوكلاسيك................................................................................................................................... 13

ـ رويكرد اقتضايي........................................................................................................................................ 14

نگرشهاي روانشناختي در زمينه انگيزش.................................................................................................. 15

ـ نظريه لذت طلبي.......................................................................................................................................... 16

ـ نظريه غرايز................................................................................................................................................. 16

ـ نظريه تقويت................................................................................................................................................ 16

ـ نظريه شناخت.............................................................................................................................................. 17

نظريه هاي انگيزشي...................................................................................................................................... 17

الف) نظريه‌هاي فعال‌سازي انگيزش............................................................................................................ 17

ـ نظريه سلسله مراتب نيازهاي مازلو........................................................................................................ 18

ـ نظريه دو جنبه‌اي انگيزش......................................................................................................................... 20

ـ نظريه دوعاملي انگيزش............................................................................................................................ 21

ـ نظريه لذت‌گرايي مك‌ كللند........................................................................................................................ 22

ـ نظريه‌ نيازهاي زيستي، تعلق و رشد....................................................................................................... 23

ب) نظريه‌هاي فرايندي................................................................................................................................... 24

ـ نظريه انتظار و احتمال................................................................................................................................ 24

ـ نظريه برابري............................................................................................................................................... 25

عنـوان

                                                                             صفحه

 

ـ نظريه هدف‌گذاري....................................................................................................................................... 25

ـ نظريه تقويت و اصلاح رفتار.................................................................................................................... 26

نظري تفصيلي بر تئوري هرزبرگ............................................................................................................. 27

پيشينه تحقيق.............................................................................................................................................. 30

جمع بندي....................................................................................................................................................... 36

                                

فصل سوم : روش شناسی تحقيق

مقدمه............................................................................................................................................................... 39

روش تحقيق................................................................................................................................................... 39

جامعه اماري................................................................................................................................................... 39

متغيرهاي تحقيق............................................................................................................................................ 39

ابزار اندازه گيري........................................................................................................................................... 40

روايي و پايايي پرسشنامه........................................................................................................................... 42

نحوه امتياز گذاري پرسشنامه.................................................................................................................... 42

روش جمع آوري اطلاعات........................................................................................................................... 43

روشهاي آماري............................................................................................................................................. 44

 

فصل چهارم :  تجزيه و تحليل آماري

مقدمه............................................................................................................................................................... 46

توصيف اماري داده ها................................................................................................................................. 46

تجزيه و تحليل استنباطي داده ها............................................................................................................... 52

 

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيری

خلاصه تحقيق................................................................................................................................................ 57

بحث و نتيجه گيري....................................................................................................................................... 59

پيشنهادهاي تحقيق

الف- پيشنهادات برخاسته از تحقيق........................................................................................................... 71

ب- پيشنهادات براي تحقيقات بعدي.......................................................................................................... 73

منابع و مأخذ.................................................................................................................................................. 75


تعداد بازدید : 1236
خرید و دانلود | 4,850 تومان

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

تبلیغات
جدیدترین
پر طرفدارترین
پیشنهاد ما
تصادفي